Knac - Raad van State
|
Wales reis zomer 2016
Wales reis zomer 2016
Deze 2-weekse reis gaan we in de zomervakantie 2016 maken (eind juli - begin augustus).
Bestemming: noord-west Wales. We bezoeken 3 campings in de regio’s Conwy, Tywyn en Llangollen, waar we meerdere nachten (4-5) per camping blijven.
Wat is er te doen en zien? Bezoek aan Conwy, Caernarfon, Llanberis en Anglesey. O.a. begraafplaats Maurice Wilks; Red Warf Bay; Mount Snowdon, Portmeirion, diverse musea, legio kastelen, abdij-ruïnes, stoomtreinen, tuinen en natuurlijk de natuur en haar paadjes.
Noord-west Wales ligt zo’n 300 km vanaf Hull en 500 km vanaf Harwich.
Aanmeld-sluitingsdatum: eind december 2015.
Echter:
Als je gebruik wilt maken van de vroegboek overtocht aanbiedingen (m.n. naar Harwich): meldt je z.s.m. aan en maak de overtocht boeking rond!
We hebben e.e.a. voorbereid op basis van 20 equipes.
Ben je geïnteresseerd?
Stuur een mailtje naar Tim (of Ron of Ad) voor uitgebreidere info en het aanmeldformulier.
(Zonodig E-mailadressen via de secretaris opvraagbaar)
Alvast veel vóór plezier!
Tim, Ron, Ad
Evenementenregeling
Evenementenregeling geschorste auto voorjaarsevenement.
Omdat er tijdens het afgelopen “sleutelweekend” nogal wat vragen waren over de evenementenregeling even de volgende uitleg
Auto moet in elk geval:
15 jaar oud zijn
APK waardig, m.a.w als hij APK gekeurd zou worden moet hij goedgekeurd worden.
En niet vergeten: hij moet verzekerd zijn.
Milieuzone Utrecht
Milieuzone oude diesels Utrecht
De gemeente Utrecht voert vanaf 2015 een milieuzone in voor personenauto’s met een dieselmotor die ouder zijn dan 15 jaar. Het plan is, mede dankzij de actie die de KNAC voerde, een versoepeling van het bestaande voorstel dat ook voorzag in het weren van benzineauto’s ouder dan 19 jaar. Voor dat laatste was in de gemeenteraad onvoldoende steun.
Ook voor het weren van diesels van acht jaar en ouder kreeg wethouder Lintmeijer geen steun, want die leeftijd is in het aangenomen voorstel dus opgeschoven naar ouder dan 15 jaar (diesels die niet kunnen voldoen aan de Euro 3-emissienorm of beter). Volgens de wethouder is dat echter nog geen afgedane zaak omdat hij in de toekomst de regels strenger kan maken. Op 1 januari 2014 wordt in de Utrechtse binnenstad al een milieuzone ingevoerd voor bedrijfsauto’s, een jaar later moet die ingaan voor personenauto’s.
KNAC is strijdbaar
De KNAC streed de voorbije maanden voor een raadgevend referendum over het voorstel voor een milieuzone voor personenauto’s, omdat het effect van zo’n zone nihil is gebleken in Duitse onderzoeken. Het KNAC-initiatief heeft zoveel losgemaakt dat de steun voor heel strenge regels voor de milieuzone in de Utrechtse gemeenteraad is afgebrokkeld en daarom benzineauto’s straks de binnenstad nog in mogen. De KNAC betreurt wel dat er nog een klein stukje van het voorstel overeind is gebleven en dat daarmee automobilisten worden getroffen die niet aantoonbaar de binnenstad vervuilen. “De KNAC is uit principe tegen milieuzones”, zei KNAC-directeur Peter Staal. “Het is een overbodige maatregel die niets doet voor de luchtkwaliteit. Bovendien zijn we bang dat er een wildgroei aan regelingen komt als ook andere steden milieuzones gaan instellen. We hopen dat bij de komende verkiezingen de politieke verhoudingen in de Utrechtse gemeenteraad verschuiven, waardoor de invoering van een milieuzone mogelijk weer wordt afgeblazen. Maar als dat niet gebeurt, dan zijn juridische stappen niet uitgesloten,” zo verklaart een strijdbare Peter Staal. Volgens de KNAC is het door Groen Links geïnitieerde voorstel voor een milieuzone voor oude diesels vooral symboolpolitiek. Het zou in het betreffende gebied in de binnenstad gaan om slechts 120 oude dieselauto’s.
Overgenomen van de KNAC-nieuwsbrief november 2013
Najaarskampeerweekend Landsmeer
Het Dutch Land Rover Register in het landelijke nieuws
Het interview met Kees en Jaap is hier te horen met als achtergrond een mooie fotoreeks. De foto's van het evenement staan natuurlijk op de fotopagina.
Ook Jacco Roeters heeft een film gemaakt, dat is te zien op de film pagina
Winnaar Marienwaerdt
Dit was volgens de jury deze keer de mooiste, origineelste auto
En hier de eigenaar - HANS SCHROTEN (lid van het DLRR) - die de prijs, een geheel verzorgd bezoek naar de Land Rover fabrieken in Engeland in ontvangst neemt uit handen van Corina Kastelein namens Land Rover Nederland.
DLRR Mobilofoonvergunning
DLRR Mobilofoonvergunning - gewijzigd.
Zoals iedereen in de "Overdrive" (nummer 1 – 2013) heeft kunnen lezen, is het Dutch Land Rover Register sinds kort in het bezit van een mobilofoonvergunning.
Clublid Jan Pieper heeft het een en ander verder uitgelegd in diverse berichten op het forum (bij Tips / Best practices), tevens heeft hij een samenvatting van die berichten gemaakt,
Aanvulling: tgv een computercrash zijn er wat wijzigingen zie link
Een nieuw jaar, een nieuwe website
Na weken hard werken door Jos, Frans en Harry is de nieuwe website van het Dutch Land Rover Register voldoende volwassen om 'live' te gaan. De website bevat al het goede van de 2 vorige websites, dus veel foto's van clubevenementen, het forum maar ook (weer) voertuiginformatie over de diverse Land Rover typen. De website kan nog verder uitgebouwd worden, zoals een deel 'exclusief voor leden'. Daaraan wordt nog gewerkt.
Indien jullie ideeën hebben ter verbetering of aanvulling, geef dit a.u.b. door aan de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
The Dutch Land Rover Register Song
The Dutch Land Rover Register Song
(to the tune of the Irish folk song 'Wild Rover')
I've owned a Land Rover for many a year
I use it to carry my whisky and beer.
When we're on safari with Rovers galore
We all give three cheers for this great 4 x 4
And it's no, nay never, no nay never no more
Will I sell my Land Rover, no never, no more
My bearings are buggered, the swivel pins too
The steering it wobbles, my problems are few
The leaks from the gear box and diff are so slow
So I’ll check all the levels, when the damn thing won’t go
And it's no, nay never, no nay never no more
Will I sell my Land Rover, no never, no more
A Range Rover faster, but uses more fuel
The people who drive them they look rather cool
It's from the same stable but has better springs
But let’s face it folks, it’s just not the real thing
And it's no, nay never, no nay never no more
Will I sell my Land Rover, no never, no more
A Forward Control doesn’t look quite so nice
But they used to be had for a very good price
Our Jaap thinks they do have their charms !
Just take a good look, in one of his Barns.
And it's no, nay never, no nay never no more
Will I sell my Land Rover, no never, no more
At rallies the Shorties they always come first
But the drivers all seem to develop a thirst
Series Ones, Twos en Threes all have their own place
And now the One Tens are the first in the race.
And it's no, nay never, no nay never no more
Will I sell my Land Rover, no never, no more
I bought an old Landy and stripped with care
A 2A fromSolihullis really quite rare
But how to repair it I asked in the Pub
They said, ask it at the Dutch Land Rover Club
And it's no, nay never, no nay never no more
Will I sell my Land Rover, no never, no more
The dutch members were quite a surprise
They all seemed to be such a nice bunch of guys
It's thanks to them that I now know much more
About the Land Rover, that great 4 x 4
And it's no, nay never, no nay never no more
Will I sell my Land Rover, no never, no more
While we are singing there's one thing to say
I'm sure we're all loving our wonderfull stay
It's thanks to you all that I know so much more
About the Land Rover - that great 4 x 4
And it's no, nay never, no nay never no more
Will I sell my Land Rover, no never, no more
De basis van deze tekst is met oprechte dank overgenomen van de site van
Land Rover Owners Club of Southern Africa (Kwazulu Natal)