Scratch en de 88 serie III

Plaats hier de vragen. / Post your questions here.

Moderators: Frans Bonnes, Webmaster

Scratch en de 88 serie III

Berichtdoor Scratch » ma feb 03, 2014 23:06

Hoi allen,

Ik ben Eric, al jaren besmet het Land Rover virus. Voor sommige hier een bekende van de Prikpagina, LRCH en diverse ander 4x4 forum's. Nu ik de laatste 10 jaar eigenlijk alleen maar schroefgeveerde Land Rovers heb gehad, heeft Weekers me doen uitwijken naar een Serie III 88 benzine uit 1976. In eerste instantie wilde ik een schroefgeveerd chassis bestellen en mijn 90 300Tdi opofferen. Maar omdat de Land Rover in zo'n originele staat is, is dat eigenlijk jammer zijn als hij verloren ging. Er moet nog wel een hoop gebeuren om hem weer op kenteken te krijgen met een keurige APK. Vandaar dit forum !! Kunnen jullie me helpen :D

Afbeelding
Sinds 1996 niet meer gekeurd, enkel op eigen terrein gereden.

Afbeelding
Ritje Antwerpen/Nunspeet.

Afbeelding

Afbeelding
Na een poets beurt ziet de lak er al iets beter uit.

Afbeelding
Banden met droogte scheuren vervangen voor een 6 SAT lookalikes. Set nette velgen had ik nog ergens liggen.

Ik zal deze topic ook gebruiken voor de vorderingen die ik maak. Vragen!? Stel ze gerust :wink:
Laatst bijgewerkt door Scratch op zo okt 23, 2016 11:39, in totaal 6 keer bewerkt.
Afbeelding
Scratch
Expert

Re: Voorstellen Scratch

Berichtdoor Scratch » ma feb 03, 2014 23:10

Afbeelding

Even een foto van de huidige staat !
Laatst bijgewerkt door Scratch op zo okt 23, 2016 11:43, in totaal 3 keer bewerkt.
Afbeelding
Scratch
Expert

Berichtdoor redacteur henk » di feb 04, 2014 07:26

Hoi Eric!

Welkom hier. Jammer dat je (nog) geen lid ben van de club want aanstaand weekend hebben we een "pre apk klusweekend" :wink: Alle klusje die je maar kan vinden kan je samen met andere clubleden aan werken in een gezellige loods, er wordt een pre apk check gedaan door een keurmeester en er is een mogelijkheid om alle remolie te laten vervangen.
Leuke 88 inch trouwens! Ga je hem/haar softtop houden?

Groeten neef Henk
redacteur henk
Expert

Berichtdoor Scratch » di feb 04, 2014 11:34

Thanks! Voorlopig soft top, maar ervaring leert dat een hard top veel praktischer is. Eerst maar strijdbaar maken daarna zien we wel. Of ik lid wordt weet ik nog niet. Lijkt me leuk, maar ik heb al zoveel andere forums/evenementen. Maar misschien!

De 88 heeft nog geen naam maar het is een hij (denk ik)
Afbeelding
Scratch
Expert

Berichtdoor Scratch » vr feb 07, 2014 17:13

Het was vandaag geen sleutel weer, maar ik had onder de motorkap nog wel wat schoon te maken.
Afbeelding
In Antwerpen leek de soft-top nog heel wat, maar de rit,regen en toen de vorst heeft het aan de bovenkant doen scheuren. De wind heeft de rest gedaan. 2de hands was er weinig in de aanbieding, of ik moest genoegen nemen met een verschoten of verkeerde kleur of hij was bijna net zo stuk als de gene die ik had. En ik wil er graag een met zij ramen, dus maar nieuw besteld. Prijs/kwaliteit leek die van Paddock mij het beste http://www.paddockspares.com/331113sa-88in-full-length-sand-hood-with-windows.html Ik ben wel zeer benieuwd naar de pasvorm :roll:

Afbeelding
Nu lijkt de gehele auto van binnen en buiten marine blauw. Maar onder de kap zie ik hier en daar een groenige kleur. Vooral op het radiatorhuis/gril. Iemand enig idee of dit grondverf is of de vorige kleur van de auto :?:

Afbeelding
Onder de vettige laag verschijnt een mintgroen blok. Zijn alle serie blokken ik deze kleur. Ik ken deze kleur van gereviseerde 2.5Na blokken van het Engelse leger.

Afbeelding
Welke carburateur is dit :roll:
Laatst bijgewerkt door Scratch op wo jun 25, 2014 21:53, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Scratch
Expert

Berichtdoor Scratch » wo feb 12, 2014 19:51

Vandaag kwam de bestelling binnen, een nieuwe soft-top !! 2de hands was er niets te krijgen of het was net zo versleten als de gene die ik had. En voor die prijs...

Afbeelding

Afbeelding

Ik was al bang dat ik weer een periode moest "hang matten" om de soft-top goed op de 88" te krijgen, maar het past prima :D Er is in de fabriek al rekening gehouden met rekken en krimpen van het canvas. Advies is de eerste 3 maanden op spanning houden en het weer zijn werk laten doen. Touwtjes kun je later vervangen voor elastiek als de meeste rek en krimp over is. Elk jaar impregneren zou genoeg moeten zijn om de top in conditie te houde. Ik ben benieuwd !!
Laatst bijgewerkt door Scratch op wo jun 25, 2014 21:56, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Scratch
Expert

Berichtdoor Paul K » wo feb 12, 2014 21:44

Eric,

Ik had je nog een sms gestuurd over een softtop, maar je bent inmiddels voorzien zie ik.
Mintgroen is inderdaad gereviseerd(nagelopen ) door MOD

De blauwe kleur heb ik ook op m'n Dormobile en ik heb nog een paar liter in de aanbieding.

Kortom laten we wat afspreken.

We zijn geen blubberclub, maar wel 1 met veel kennis over series , leuke evenementjes en errug veel gezellige leden.De meesten kennen elkaar(incl. gezinnen)

Groet, Paul
Paul K
Expert

Berichtdoor redacteur henk » wo feb 12, 2014 22:15

en volgens mij wonen jullie bij elkaar om de hoek (vergeleken met mij ten opzichte van jullie :wink: )

Groeten neef Henk
redacteur henk
Expert

Berichtdoor Scratch » wo feb 12, 2014 22:55

Paul K schreef:Eric, Ik had je nog een sms gestuurd over een softtop

Hoi Paul, ik las je bericht, maar deze top was door vandalisme vernield en alleen geschikt als bikini top (en die had ik al :wink: ) nieuw was ook niet al te duur eigenlijk. Ik betaalde bij Paddock £245,- met £5,- PP en VAT zo'n €365,-. En dan heb je hem in de kleur die je wilt en met of zonder ramen. Ik denk dat de waarde van de auto er wel een heel stuk mee gestegen is, zeker als de top er zo meteen een beetje gebruikt er uit ziet. Op het zakje stond Britpart dus ik ben wel benieuwd of hij olie gaat lekken :D

Voor de verf kom ik zeker een keer langs met een staal, want ik wil hem wel en beetje bij werken !! Mogelijk volgende week woensdag avond !?

Modder gaat deze 88" zeker wel zien, want ik heb hem toch wel ter vervanging van de 90". Maar niet getreurd, ik heb deze opgehaald uit België, en daar stonden e r nog veel meer :D
Afbeelding
Scratch
Expert

Berichtdoor Scratch » wo feb 12, 2014 23:13

Paul K schreef:Mintgroen is inderdaad gereviseerd(nagelopen) door MOD

Het chassis nummer van de 88" begint met 904
Het nummer op de motor begint met 902. Kan ik er van uit gaan dat het een vervanging motor is ?? Of lopen die nummers door elkaar.

(Motor nummers van de SIII 88" patrol lopen van 901 tot 905 http://www.glencoyne.co.uk/chassis.htm)

Het verschil tussen de 902 en de 904 is 8:1 tov 7:1. Ik heb begrepen dat dit de compressie verhouding is. Hoe moet ik dat zien, wat doet zo'n motor dan ? Hoe kan ik controleren of het de 7:1 of de 8:1 !? Ik zie wel een verhoging achter de carburateur, maar geen 8.

Iemand een foto van de verhoging :roll:
Laatst bijgewerkt door Scratch op wo apr 29, 2015 19:20, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Scratch
Expert

Berichtdoor Scratch » zo feb 23, 2014 12:38

Van de week op bezoek geweest bij Paul K voor een pot marine blauwe verf. Paul had verf besteld in Engeland voor het bijwerken van zijn 109" Dormobile, en had nog wel een blik over. Met een bak koffie in de schuur de 109" en kleur bekeken, en dat kon best wel eens dicht in de buurt komen van de kleur van mijn 88"

Zaterdag maar eens het witte paneeltje tussen de spatborden verwijderd, geschuurd en in de grond verf gezet. Eind van de dag licht opgeschuurd en in de marine blauwe verf gezet met kwast en roller. Daar de roller belletje vertoonde met de kwast nog even na gestreken.

Afbeelding

Afbeelding

Dat benaderd de kleur aardig, zeker als je bedenkt dat de auto wat verweert is :D

Thanks Paul !
Laatst bijgewerkt door Scratch op wo jun 25, 2014 22:05, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Scratch
Expert

Berichtdoor redacteur henk » zo feb 23, 2014 20:36

Volgens mij moet je de rest van je wagen ook doen :wink: ziet er in ieder geval strak uit!

Groeten neef Henk
redacteur henk
Expert

Berichtdoor JUPENJOKE » zo feb 23, 2014 21:19

Denk dat ik toch wat gemist heb. Kijk elke dag 2x het Register door, het voorstellen van Scratch gemist. Snap niet hoe dat kan. Ouderdom misschien, voel dat sommige mensen dit denken. Scratch, prachtige foto`s, 37 jaar oud en staat er mooier op zijn sloffies bij dan menig jongere Defender . Scratch ben jij de broer van Anton Rumble ? Neef Henk rept over lid worden van '' Register '' ik denk dat dit ook voor mij gaat gelden. Scratch wij zullen mekaar wel ergens treffen. gr. Juppe.
sinds mijn zesde jaar gek op serie I en II . was de tweede eigenaar van de engelse S II uit 1964 met kenteken 77-52-ND, in 1998 weg gedaan. Wie rijdt er nu mee ? Rijdt nu sinds 1996 in een witte GATEWAY,zonder problemen.
JUPENJOKE

Berichtdoor redacteur henk » ma feb 24, 2014 07:35

Mogge Jup!
Als je nu snel lid wordt dan kan je nog meedoen met het voorjaarsweekend in Hardenberg, lekker dicht in de buurt voor jou :D

Groeten neef Henk
redacteur henk
Expert

Berichtdoor Paul K » ma feb 24, 2014 12:50

Ik heb m'n best gedaan om Eric te overtuigen lid te worden.
Nu is terreinrijden een grote hobby van hem en dat doen wij dan (veel-) minder.....
Maar goed, genoeg activiteiten om aan te sluiten bij het Register!

groet, Paul
Paul K
Expert

Volgende

Keer terug naar Vragen / Questions