Pagina 1 van 1

900-16, verschil moet er zijn.

BerichtGeplaatst: ma sep 11, 2017 10:46
door wilberth
Maar dit is absurd....
Afbeelding
hier staat dus een michelin XZL 900-16 naast een ook al niet flauwe nato 900-16.
Of anders dit rijtje
Afbeelding
allemaal 900-16, resp. michelin XY,XZL,XS een een nato item.

Heb de XY,s maar gemonteerd

Afbeelding

Jammer van die toch wel heel ruige XZL's, maar denk niet dat ik die in de wielkasten krijg.
Dus als iemand geïnteresseerd is in 5 x XZL 900-16, gebruikte, dat dan weer wel, ze mogen weg. (Heb er 875 voor gegeven, wil dat graag ook terug zien.) Denk dat ze op een 101 wel passen :lol:

Hoe dan ook, het beste nieuws van deze foto is, dat de 1-ton ondertussen vanuit de stalling naar de werkplaats is verhuisd en ik dus een rustig aan aan terug op de weg brengen kan gaan denken.

groet, Wilberth

Re: 900-16, verschil moet er zijn.

BerichtGeplaatst: ma sep 11, 2017 17:56
door sjeroens
de xzl is eigenlijk ook geen 9.00r16 maar een 255/100 r16. En als ik de klok en de klepel goed heb begrepen dan meten sommige fabrikanten de diameter op het loopvak en michelin de laag eronder. of zoiets.
Maar als je de xzl's weg wilt doen dan heb ik interesse.
Jeroen

Re: 900-16, verschil moet er zijn.

BerichtGeplaatst: ma sep 11, 2017 20:42
door wilberth
Krijg ze er gewoon niet onder zonder andere velgen, en dan nog is het denk ik een beetje te veel van het goede voor een klassieke look.
Dus hoewel ik het wel jammer vind dat het niet past, ja, ze mogen weg. Kom ze maar eens bekijken, je hebt m'n nummer.

Groet, Wilberth

Re: 900-16, verschil moet er zijn.

BerichtGeplaatst: ma sep 11, 2017 20:45
door wilberth
Overigens zijn deze met het klassieke profiel nog net iets groter en hoekiger dan de latere 255/100 XZL volgens mij.
Maar begrijp van andere 1-ton rijders dat de iets kleinere XS ook al zo af en toe de wings aan tikt. Deze ga ik dus toch maar niet proberen.

Groet, Wilberth