Nieuw hier

Moderators: Frans Bonnes, Webmaster

Nieuw hier

Berichtdoor Rick107 » vr apr 10, 2015 10:40

Hoi,
Mijn naam is Rick, ik ben 22, kom uit de buurt van Eindhoven en heb me zojuist aangemeld bij de DLRR.
Op jonge leeftijd ben ik van thuis uit al besmet met het Land Rover virus en ook repareer en prepareer ik al 9 jaar Defenders als bijbaan in de vakantie's en weekenden.
Na een aantal Land Rovers te hebben opgeknapt voor mijn baas is het nu eindelijk zover dat ik aan een project voor mezelf bezig ben.
Het is een origineel Nederlandse series 1 107 Pick up uit 1955 die ik heb gekocht zonder motor en bakken. Hij is volgens mij hier al bekend omdat een vorige eigenaar ook lid was.
De grootste klus is om de auto weer origineel te maken. Er is door vorige eigenaren veel aan geprutst en er was werkelijk bijna niks meer origineel. Met dank aan Maanrover en de fam Houben heb ik nu bijna alles compleet.

Het complete foto album staat hier:
http://www.mijnalbum.nl/Overzicht=V4UTZBNT

Als iemand informatie over de historie van de auto heeft of foto's dan hoor ik het graag !

Afbeelding

Afbeelding

Een groot karwei was het chassis lassen, dat was erg slecht. Er is 3m2 nieuw ijzer in gegaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Rick107

Re: Nieuw hier

Berichtdoor redacteur henk » za apr 11, 2015 14:49

Welkom Rick en wow wat een mooie klus maakt je ervan!
helaas heb ik geen info over je 107 maar ik ben erg benieuwd wanneer je ermee verschijnt op een club evenement :D

Groeten neef Henk
redacteur henk
Expert

Berichtdoor alcg » za apr 11, 2015 19:13

Chassis leek op echte Zwitserse gatenkaas! Goed werk.
Maak 'm niet te mooi, hij moet gewoon goed kunnen rijden, toch...........

Volgens mij heb je ruim de helft nu te pakken, nog ff doorwerken . Najaarsevenement???

Groetjes,

Ad
Quite Seri(ou)s
alcg
Expert

Berichtdoor Rick107 » zo apr 12, 2015 21:27

Bedankt! Ik zou hem graag dit najaar af hebben maar dan moet ik nog flink doorwerken wil ik dat halen.
Het blok en vbakken liggen nog helemaal uit elkaar en het plaatwerk heeft nog veel aandacht nodig.
Hij gaat zeker gewoon gebruikt worden als hij af is. Echt off roaden zal er niet meer bij zijn maar ik wil wel mee met de evenementen en toerritten.

Groeten Rick,
Rick107

Berichtdoor gasbel » ma apr 13, 2015 17:12

zie ik nu op de eerste fotot een jonge Jos B ?
of is dit z'n dubbelganger ?

groetnn

gasbel
gasbel
Expert

Berichtdoor Webmaster » wo apr 15, 2015 10:50

Na de vraag bij Jos B even onder de aandacht gebracht te hebben, reageert hij als volgt:
Ik sta niet op de foto. Op de achtergrond is wel mijn series2a te zien :D

Groeten Webmaster forum
Webmaster
Site Admin

Berichtdoor Scratch » di mei 12, 2015 19:10

Hoi Rick,

Op je foto site kwam ik deze Land Rover "Bowler" tegen !!

Afbeelding

Kun je er iets meer over vertellen, gebruik waarvoor, manier van bouwen en of hij al af is/gebruikt voor een evenement !?

Gr Eric
Afbeelding
Scratch
Expert

Berichtdoor Rick107 » wo mei 13, 2015 11:00

Hoi Eric,

Dat spaceframe heb ik een paar jaar geleden ontworden en gebouwd voor mijn baas. Het frame was zo goed als klaar maar door tijdsgebrek is hij nooit af gemaakt en in gebruik genomen. Het doel was om lichte, lage en snelle auto te bouwen voor wedstrijden zoals Croatia.

De blauwe challenge 90 die in mijn fotoalbum staat is wel een aantal jaar gebruikt voor challenges door mij en mijn vader. Oa in Transilvania Trophy.
Het kan zijn dat ik er helemaal langs zit maar als ik me niet vergis deed jij dat jaar ook mee aan de TAT als bijrijder van iemand ?
Rick107

Berichtdoor Scratch » wo mei 13, 2015 20:38

Rick107 schreef:Hoi Eric,

Dat spaceframe heb ik een paar jaar geleden ontworden en gebouwd voor mijn baas. Het frame was zo goed als klaar maar door tijdsgebrek is hij nooit af gemaakt en in gebruik genomen. Het doel was om lichte, lage en snelle auto te bouwen voor wedstrijden zoals Croatia.

De blauwe challenge 90 die in mijn fotoalbum staat is wel een aantal jaar gebruikt voor challenges door mij en mijn vader. Oa in Transilvania Trophy.
Het kan zijn dat ik er helemaal langs zit maar als ik me niet vergis deed jij dat jaar ook mee aan de TAT als bijrijder van iemand ?

Klopt, daar ben ik ook geweest, niet als bijrijder, maar assistentie van Joop Barten en Guus Albregts.
Ik zou zelf ook wel iets in die vorm willen hebben. Ligt, laag en snel spreekt me iig wel aan :D
Afbeelding
Scratch
Expert

Berichtdoor Rick107 » vr okt 02, 2015 09:43

Nou najaar 2015 is dus niet gelukt als deadline ...
Ik heb een andere werkplaats moeten zoeken en kreeg twee maanden geleden te horen dat mijn stage in Noorwegen plaats zou vinden (ben nog een student). Dus daar zit ik voorlopig in plaats van te sleutelen.
Maar voordat ik weg ging heb ik gelukkig nog wel wat dingen kunnen doen.

Klein prulwerk netjes gemaakt
Afbeelding
Motorblok gereviseerd en grotendeels in elkaar gezet
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaatwerk allemaal chemisch ontlakt.
Afbeelding

Kustwerk van Jean Dexters opgehaald